Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Τό παρακάτω άρθρο τό βρήκαμε αναρτημένο στη σελίδα του φέις μπούκ με τίτλο "ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ!¨ Επικροτούμε την προσπάθεια αυτή καί την πολύ καλή δουλειά που κάνουν όλοι οί συμμετέχοντες. Προτεργάτης, μία κοπέλα την οποία ως Έλληνες οφείλουμε να ευχαριστήσουμε γιά την τεράστια προσπάθεια της. Xrisa-xrisa Kourmoulaki, συνέχεισε την καλή δουλειά. Ο διαδυκτιακός σύνδεσμος που μπορείτε να συμμετέχετε είναι ο εξης:

http://www.facebook.com/apps/application.php?id=22477398155&sk=wall#!/home.php?sk=group_197740380247392

Λάθη και παγίδες για τους υποψήφιους

Παρακάτω αναφέρουμε μερικά από τα λάθη των υποψηφίων και τις παγίδες που μπορεί να δημιουργήσουν σκόπιμα κάποιοι αξιολογητές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής, ώστε να ελέγξουν τις αντιδράσεις των υποψηφίων κάτω από πίεση :

Η αργοπορία στο ραντεβού: Επειδή η πρώτη συνάντηση είναι καθοριστική, η καθυστέρηση σε ραντεβού για συνέντευξη, δημιουργεί άμεσα αρνητική εντύπωση για τον υποψήφιο. Γι αυτό οι υποψήφιοι πρέπει να είναι συνεπείς στο ραντεβού τους και πρέπει να βρίσκονται εκεί δέκα λεπτά νωρίτερα. Σε περίπτωση που προκύψει κάτι απρόοπτο, και αναγκαστούν να καθυστερήσουν, επιβάλλεται να ενημερώσουν έγκαιρα για το λόγο της αργοπορίας. Σημειώνουμε επίσης ότι οι υποψήφιοι δεν πρέπει να φτάνουν στο ραντεβού πολύ νωρίτερα διότι και αυτό μπορεί να εκληφθεί αρνητικά.

Οι υπερβολές στο ντύσιμο: Η πρώτη εντύπωση που δίνει ο υποψήφιος στον αξιολογητή είναι καθοριστική για την γενικότερη εικόνα του. Επειδή, ο τρόπος ντυσίματος μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει πόρτες στης αγορά εργασίας, ο υποψήφιος πρέπει να αποφύγει τις υπερβολές και το απρόσεκτο ή προκλητικό ντύσιμο. Ιδιαίτερα για τις γυναίκες, συνιστάται να αποφεύγουν το υπερβολικό βάψιμο, τα έντονα αρώματα και τα κραυγαλέα αξεσουάρ. Θετική εντύπωση προκαλούν όσοι παρουσιάζονται καθαροί και καλοντυμένοι ή συντηρητικά ντυμένοι και εναρμονίζονται με το ύφος και το κύρος της επιχείρησης.

Το προχειρογραμμένο βιογραφικό: Τα λάθη των υποψηφίων αφορούν κυρίως την αρνητική εντύπωση που δημιουργείται από τα πολυσέλιδα βιογραφικά, όσα έχουν ορθογραφικά λάθη & αυτά από τα οποία λείπει η συνοδευτική επιστολή που θα αναφέρει συγκεκριμένα για ποια θέση ενδιαφέρεται ο υποψήφιος. Αυτό θα επιβραδύνει τις διαδικασίες διότι μπορεί να μπερδέψει τους παραλήπτες του βιογραφικού που δεν μπορούν να το προωθήσουν άμεσα στο αρμόδιο τμήμα.

Η υπερβολική άνεση κατά τη διάρκεια της συνέντευξης: Τα πιο συνηθισμένα λάθη στην περίπτωση αυτή είναι να παρουσιάζονται οι υποψήφιοι ως υπερβολικά οικείοι με τους αξιολογητές, πολύ σίγουροι για τον εαυτό τους και υπεροπτικοί, κάτι που εκλαμβάνεται και ως αλαζονεία και μπορεί να παρεξηγηθεί.

Η υπερβολική μετριοπάθεια κατά τη διάρκεια της συνέντευξης: Στον αντίποδα του παραπάνω λάθους βρίσκεται η εκδήλωση υπερβολικής μετριοπάθειας που μπορεί να νοηθεί ως αδυναμία και έλλειψη φιλοδοξιών καριέρας με αρνητικές συνέπειες.

Ο υπερβολικός εκνευρισμός κατά τη διάρκεια της συνέντευξης: Μια από τις παγίδες των αξιολογητών αφορά την προσπάθεια τους να φέρουν σε δύσκολη θέση τον υποψήφιο και να τον εκνευρίσουν, για να δουν πως αντιδρά κάτω από συνθήκες πίεσης. Στην περίπτωση αυτή, η καλύτερη αντίδραση ενός υποψηφίου που γνωρίζει ότι αυτό είναι μέρος του ¨παιχνιδιού¨ , είναι να προσπαθήσει να μην χάσει την ψυχραιμία του και να παραμείνει ατάραχος αποφεύγοντας όμως την υπερβολική ηρεμία γιατί κάτι τέτοιο μπορεί να εκληφθεί ως αδιαφορία για τη συζήτηση.

Λάθη στις απαντήσεις: Οι αξιολογητές κάνουν ερωτήσεις με σκοπό να αποκαλύψουν τις ιδιαίτερες πτυχές της προσωπικότητας του υποψηφίου. Τα συχνότερα λάθη που κάνουν οι υποψήφιοι στην περίπτωση αυτή, αφορούν τις μακροσκελείς ή αόριστες απαντήσεις στις ερωτήσεις και τις βιαστικές απαντήσεις, που πολλές φορές αρχίζουν πριν ολοκληρώσει την ερώτηση του ο αξιολογητής. Επίσης, αρνητική εντύπωση δίνουν οι υποψήφιοι που μακρηγορούν με υπερβολικές λεπτομέρειες οι οποίες μάλιστα μπορεί να είναι περιττές διότι αναφέρονται και στο βιογραφικό τους. Συνιστάται οι απαντήσεις να είναι λιτές, σύντομες αλλά και περιεκτικές.

Τα ψέματα: Οι αξιολογητές έχουν την απαραίτητη εμπειρία για να καταλάβουν πότε κάποιος λέει ψέματα ή δεν λέει όλη την αλήθεια. Πολλοί υποψήφιοι υποτιμούν αυτή την ικανότητα και καταφεύγουν σε ψέματα πιστεύοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα ισχυροποιήσουν τη θέση τους. Έτσι πολλές φορές τα στοιχεία που αναφέρουν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης συγκρούονται με τις πληροφορίες που περιέχει το βιογραφικό τους, κάτι που έχει πάντα αρνητικές συνέπειες.

Η γλώσσα του σώματος: Αυτό είναι άλλο ένα από τα εργαλεία που διαθέτουν οι ενημερωμένοι και έμπειροι αξιολογητές για να ερμηνεύσουν τις κινήσεις που κάνει, άθελα του τις περισσότερες φορές, ο υποψήφιος. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν τα εξής μυστικά για το πώς και τι ενδεχομένως αποκρυπτογραφούν οι αξιολογητές:

Η χαλαρή χειραψία, δείχνει άνθρωπο φοβισμένο και άτολμο, ενώ η υπερβολικά δυνατή φανερώνει ότι ο υποψήφιος έχει ετοιμαστεί για ¨αγώνα πάλης¨.

Το σταύρωμα των χεριών στο στήθος υποδηλώνει ότι ο υποψήφιος κρατά αμυντική στάση ή ετοιμάζεται για αντεπίθεση. Μαζί με το χαμήλωμα του κεφαλιού υποδηλώνει κατηγορηματικότητα.

Το να γέρνει πίσω, όπως κάθεται στο κάθισμα εκλαμβάνεται ως αδιαφορία για τη συζήτηση.

Το τρίψιμο της μύτης όταν απαντά σε κάποια ερώτηση συνήθως φανερώνει ότι λέει ψέματα.

Η έντονη κίνηση χεριών μεταδίδει πολλές φορές μεταδίδει φόβο και εκνευρισμό.

Οι γυρτοί ώμοι και το νευρικό χτύπημα του ποδιού φανερώνουν περιορισμένη πίστη στον εαυτό του.

Το χαμηλωμένο βλέμμα δείχνει προσπάθεια απόκρυψης μυστικών ή της αλήθειας

Το ξύσιμο του κεφαλιού φανερώνει μηχανικές κινήσεις, άγχος, αμηχανία & νευρικότητα.

Το να πλησιάζει πολύ τον αξιολογητή, εισβάλλοντας στον ζωτικό του χώρο, μπορεί να εκληφθεί ως δείγμα επιθετικής στάσης.

Το να μη συγκεντρώνεται στον συνομιλητή του και να περιεργάζεται συνεχώς το περιβάλλον, υποδηλώνει βαρεμάρα ή νευρικότητα.

Η αρνητική κριτική σε προηγούμενους εργοδότες: Αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παγίδες στην οποία πέφτουν πολλοί από όσους ¨χτυπούν την πόρτα¨ των εταιρειών με στόχο τη πρόσληψη. Ο αξιολογητής χάνει την εκτίμηση του για κάθε υποψήφιο που κακολογεί τον προηγούμενο εργοδότη του, σκεφτόμενος ότι με την ίδια ευκολία θα μπορούσε να κακολογήσει και την εταιρεία του, εάν στο μέλλον προσπαθήσει να προσληφθεί αλλού.

Το κάπνισμα : Δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις σε κάθε περίπτωση και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την πρώτη επαφή με την εταιρεία. Οι υποψήφιοι συνιστάται να δεχτούν ευχαρίστως ότι τους προσφέρουν (καφέ ή αναψυκτικό) εκτός από τσιγάρο, ακόμα και αν τους προσφερθεί, διότι συνήθως γίνεται με σκοπό να δουν οι αξιολογητές τις αντιδράσεις των υποψηφίων.

Οι ακατάλληλες συστάσεις: Όταν οι εταιρείες ζητούν μία ή δύο συστάσεις από τον υποψήφιο, ένα από τα πιο συχνά λάθη είναι η συστατική επιστολή να φαίνεται ότι έχει γραφτεί για οποιοδήποτε υποψήφιο. Είναι πολύ σημαντικό οι συστάσεις να προέρχονται από άτομα με κύρος των οποίων η άποψη για τον υποψήφιο έχει βαρύτητα με προτεραιότητα στον τελευταίο εργοδότη ή από καθηγητή του υποψήφιου αν δεν έχει εργαστεί και ο οποίος πρέπει να αναφέρεται στην επιστολή ειδικά στον συγκεκριμένο υποψήφιο.

Η επιδίωξη πρόσληψης σε ανώτερες θέσεις της ιεραρχίας, χωρίς εμπειρία: Αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν συχνά οι υποψήφιοι που μπορεί να κατέχουν τα τυπικά προσόντα με τη μορφή ενός μεταπτυχιακού, όμως τους λείπει η ανάλογη εμπειρία που απαιτείται για τις υψηλόβαθμες θέσεις. Η προσπάθεια πρόσληψης σε ανώτερες θέσεις της ιεραρχίας χωρίς την απαραίτητη εμπειρία στις περισσότερες εταιρείες Ελληνικές και πολυεθνικές θα προκαλέσει αρνητική εντύπωση και τις περισσότερες φορές δεν θα γίνει αποδεκτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: